BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, June 17, 2009

kakak pencuci


Kali ini pendek saja cerita aku
Malas nak berjela-jela menaip sebab emosi aku agak terganggu
Tapi aku nak mendapatkan pembelaan untuk insan itu
Mahkamahnya cuma di blog ini

Kakak pencuci itu tiada celanya pada pandangan mataku
Rajin bekerja, manis orangnya dan peramah pula
Tapi minah-minah pejabat di tempat aku ni berlagak mengalah datin
Mengalah orang ternama
Kakak pencuci tu senyum dikatakan terhegeh-hengeh
Kakak pencuci tu tegur dikatakan busy body
Kakak pencuci tu duduk di pantri dikatakan tiada kerja

Oooi kak long-kak long yang tak sedar diri
Tinggi sangatkah darjat kalian
Hingga tak boleh bertegur sapa dengan kakak pencuci
Mudarat apakah pada tubuh badan kalian
Kalau berkongsi tempat di meja minum

Adui, aku bosan melihat gelagat kalian
Yang berkelulusan tinggi begini
Tapi budi bahasa letak di kaki
Agak-agaklah kalau kakak pencuci tu tiada
Bolehkah kalian ni cuci toilet sendiri?

Aku puas setelah dapat meluahkan perasaan begini
Aku tetap akan melemparkan senyuman pada kakak pencuci
Kala kami saling mengucapkan selamat pagi


0 comments: