BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, June 24, 2009

Tinggal kenang

Sudah beberapa hari tidak mencurah rasa hati. Kali ini pun tidak banyak ingin diperkatakan. Cuma petang tadi menerima panggilan telefon dari seseorang untuk mengucapkan selamat tinggal. Bukan berpisah untuk selamanya tapi cuma sementara. Walaupun dia belum aku temui tapi dia aku kenali. Hati terusik kerana ingatan dia terhadap aku. Terima kasih teman kerana masih mengenang diriku ini disaat-saat kau kesedihan kerana ingin meninggalkan keluarga tersayang. Pergi untuk mencapai kepuasan dalam mengejar kerjayamu.

Mengenang kenangan kita suatu ketika yang belum pun lama. Selalunya petang hari menghampiri jam 6 petang, kita akan berbual di telefon. Gurau senda gelak ketawa memenuhi ruang rindu. Kau suka mengusik dan suka juga merajuk. Beberapa bulan lepas kita membawa haluan masing-masing. Bukan kerana benci tapi kesempatan begitu cemburu. Di malam menjelang ulang tahunku kau adalah insan pertama yang mengucapkannya. Aku sungguh terharu sedangkan beberapa bulan sebelum itu kau betul-betul menyepikan diri. Aku fikir dia sudah melupakan aku.

Terngiang-ngiang lagi ucapan terakhirnya tadi sebelum dia memutuskan talian. "Thanks for all". Pergilah dengan selamat. Aku tidak akan melupakanmu.

0 comments: